Viikko
Kuukausi
6kk
? Viikon kysymys ?
Lapuan terveyskeskuksessa on otettu käyttöön sähköisen asioinnin mahdollisuus. Palvelu tunnetaan nimellä Hyvis. Sen sivuilta löytyy monenlaista tietoa terveydestä ja hyvinvoinnista. Käytössä on mm. erilaisia sähköisiä lomakkeita, viestinvälitys sekä yhteydenottopyyntölomake. Lisäksi sieltä löytyy eri ikäkausiin liittyviä terveystietoja ja siellä voi tehdä mielenkiintoisia, eri aiheisiin liittyviä terveystestejä.
– Sähköinen viestinvälitys on sähköpostin tyylisesti käytettävä sähköinen palvelu, jolloin asiointi on mahdollista itselle sopivana aikana. Kiireettömissä asioissa, esimerkiksi jos asia koskee vastaanoton tarvetta, rokoteasioita, laboratoriopyyntöjä, -vastauksia tai lääkärin puhelinajanvarausta, voi terveyskeskukseen lähettää yhteydenottopyyntölomakkeen. Näihin vastaamme kolmen arkipäivän kuluessa joko puhelimella tai viestinvälityksellä, millainen asia sitten onkin kyseessä, Eeva Jylhä Lapuan terveyskeskuksesta selvittää.
Hyviksen kautta voi myös ottaa yhteyttä diabeteshoitajiin. Yhteydenottopyyntölomake avautuu myös, jos asiakas tekee Hyviksessä diabetesriskitestin ja tulos siitä on 15 pistettä tai enemmän.
– Viestinvälitysmahdollisuutta tullaan myös jatkossa käyttämään yhä enemmän mm. marevan-arvojen ilmoittamiseen puhelinsoiton sijaan, Jylhä kertoo.
Hyviksen mahdollisuuksista ja käyttämisestä järjestetään teemapäivä Vanhan Paukun Alajoki -salissa torstaina 12.11. Tilaisuus on osa 60+ -hanketta ja se on maksuton.
? Viikon kysymys ?
? Viikon kysymys ?