JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.
Hakuohjeet

Hae sivustolta-kenttään voi syöttää vapaasti hakusanoja.
Vapaassa tekstihaussa toimivat hakusanojen välissä seuraavat operaattorit (kirjoita operaattori aina ISOILLA kirjaimilla):

AND = kaikki sanat pitää esiintyä tekstissä
OR = joku sanoista pitää esiintyä tekstissä (jos hakusanojen välissä ei ole mitään operaattoria on oletusoperaattori OR)
NOT = Ensimmäinen sana esiintyy mutta jälkimmäiset eivät saa esiintyä tekstissä
? = kirjaimen tilalla merkitsee mitä tahansa merkkiä, esim. n?ki löytää noki, näki jne.
* = sanan lopussa merkitsee useampaa merkkiä, esim. auto* löytää sanat automaatti, autorata jne.
” = virkkeen tai sanaparin alussa ja lopussa hakee tarkalleen kirjoitetussa muodossa, esimerkiksi ”Matti Meikäläinen”

Haun tuloksena saat ruudulle osumien määrän sekä otsikkolistan jutuista, joissa hakusanat esiintyvät.
Napsauttamalla otsikkoa juttu ladataan sivulle. Mikäli hakutulos sisältää runsaasti juttuja, kannattaa tarkentaa hakumäärittelyä, jotta tulos saadaan suppeammaksi.
Avattuasi haluamasi jutun, pääset takaisin hakuun napsauttamalla selaimen Siirry sivu taaksepäin -painiketta.

Viikko

Kuukausi

6kk

? Viikon kysymys ?

Uutiset
14.11.2017 9.45

Kettula, Koskela, Kujala, Kurssi ja kapellimestari korjaavat potin

Teemu Kettula ja Samuel Pöntinen tekevät säkenöivän hauskat roolit Piukkojen paikkojen pääosissa. Kettula muuntautuu köntyksestä kepeäksi tyttöseksi hämmästyttävällä tavalla.

Teemu Kettula ja Samuel Pöntinen tekevät säkenöivän hauskat roolit Piukkojen paikkojen pääosissa. Kettula muuntautuu köntyksestä kepeäksi tyttöseksi hämmästyttävällä tavalla.

Te­at­te­ri La­pu­an suur­sat­saus, Piu­kat pai­kat -mu­si­kaa­li, on näh­ty am­mat­ti­te­at­te­reis­sa ja val­ko­kan­kaal­la mo­neen ker­taan, mut­ta Hi­o­mol­le teh­ty ver­sio ei jää mil­li­ä­kään mai­nit­tu­ja huo­nom­mak­si. Run­sas pa­ri­tun­ti­nen on yh­tä mu­sii­kin, rep­li­koin­nin, upei­den tans­si­ko­re­og­ra­fi­oi­den ja nau­run­pyrs­käh­dys­ten juh­laa.

Vuo­ro­sa­nat, lau­lut, koh­taus­ten vaih­dot, upei­den la­vas­tei­den siir­rot ja muu lo­gis­tiik­ka su­ju­vat kuin ras­vat­tu. Har­ras­ta­ja­näyt­tä­möi­den hel­ma­syn­tiä, häm­men­ty­nyt­tä ja ha­pui­le­vaa lii­keh­din­tää la­val­la, ei Piu­kois­sa pai­kois­sa ha­vait­se. Ei­pä sitä kyl­lä Te­at­te­ri La­pu­an väki ole ai­em­min­kaan har­ras­ta­nut. Tyt­tö­or­kes­te­rin muu­ta­ma jä­sen voi­si ol­la in­nos­tu­neem­pi flir­tis­sään ja te­rä­väm­pi liik­keis­sään. Näyt­tä­mön etuo­sa jää osin va­lai­se­mat­ta, niin et­tä näyt­te­li­jöi­den kas­vot jää­vät pi­men­toon. Muu­toin koko te­ki­jä­kaar­ti on­nis­tuu nap­piin.

On pak­ko nos­taa esiin muu­ta­ma nimi.

Tee­mu Ket­tu­la Jer­ry/Daph­nen osas­sa ja Sa­mu­li Kos­ke­la pää­gangs­te­ri Spat­si­na ja mu­si­kaa­lin ko­re­og­ra­fi­na lois­ta­vat kirk­kaim­pi­na täh­ti­nä. Ket­tu­lan muo­don­muu­tos ta­val­li­ses­ta muu­si­kon­ren­tus­ta haa­vei­le­vak­si mor­si­a­mek­si on ai­van äl­lis­tyt­tä­vä. Ro­mu­lui­nen mie­hen­kö­ri­läs muun­tau­tuu ke­ve­äk­si per­ho­sek­si ylei­sön sil­mien edes­sä niin, et­tä on pak­ko hie­rais­ta sil­mi­ään. On­ko tämä to­del­la sama ih­mi­nen? Daph­nen muun­tau­tu­mi­ses­sa ei vä­häi­nen mer­ki­tys ole Sa­mu­li Kos­ke­lan ko­re­og­ra­fi­al­la ja Lii­sa Soi­nin pu­vus­tuk­sel­la: Daph­ne tans­sii hy­vin is­tu­vas­sa il­ta­pu­vus­saan niin her­käs­ti, et­tä mel­kein tu­lee tip­pa lins­siin, vaik­ka sa­mal­la nau­rat­taa. Tee­mu Ket­tu­la on Daph­ne oi­ke­as­taan enem­män kuin hän oli en­sin Jer­ry.

Kos­ke­lan step­paa­va gangs­te­ri on hah­mo­na ai­van omaa luok­kaan­sa. Sekä Spat­sin et­tä apu­rei­den el­keet ovat hul­vat­to­mat. Ho­tel­li­pap­pa­rais­ten tans­si, ui­ma­ran­ta­ki­sai­lu ja moni muu koh­taus ete­ne­vät upe­as­ti Kos­ke­lan te­ke­män ko­re­og­ra­fi­an va­ras­sa. Ja La­pu­an Piuk­ko­ja paik­ko­ja kan­nat­taa läh­teä kat­so­maan pel­käs­tään näyt­tä­mö­his­to­ri­an upeim­man kuo­lin­koh­tauk­sen ta­kia. Vih­je: Step­paus.

Joo­na Leh­don kel­lon­tar­kas­ti ja vä­rik­kääs­ti joh­ta­ma or­kes­te­ri on koko mu­si­kaa­lin sel­kä­ran­ka. Or­kes­te­rin soin­nis­sa ilah­dut­ta­vas­ti nou­si­vat esil­le myös hui­lut, pic­co­lo ja viu­lu. Täs­tä suur­kii­tos ää­ni­mie­hil­le Jo­han­nes Pön­ti­sel­le ja Kons­ta Iko­lal­le. Viu­lis­ti Ee­va Kurs­si soit­ti tai­dok­kaas­ti.

Kun te­at­te­ri­kap­pa­lees­ta pu­hu­taan, on tie­tys­ti koko hom­man pe­rä­si­mes­sä oh­jaa­ja. Kat­ja Ku­ja­la on saa­nut ne­li­kym­men­päi­sen po­ru­kan toi­mi­maan yh­teen niin, et­tä tar­jol­la on mah­ta­van viih­dyt­tä­vä pa­ket­ti. Näyt­tä­möl­le­pa­no­rat­kai­sut toi­mi­vat, ja hen­ki­lö­hah­mot ovat kuin roo­liin­sa teh­dyt. Ko­ke­nut te­at­te­ri­lai­nen Sa­mu­el Pön­ti­nen te­kee var­maa työ­tä, ja Mira Ci­bul­ka Su­ga­ri­na näyt­tää myös haa­voit­tu­vai­suu­ten­sa. Tätä puol­ta voi­si Ci­bul­kal­ta näh­dä jat­kos­sa li­sää­kin.

Upea suo­ri­tus, Te­at­te­ri La­pua. Men­kää kat­so­maan!

Tar­ja Ko­jo­la

Piu­kat Pai­kat Te­at­te­ri Hi­o­mol­la 4.2.2018 saak­ka. Tuo­tan­to Te­at­te­ri La­pua, oh­jaus Kat­ja Ku­ja­la, or­kes­te­rin joh­to Joo­na Leh­to. Pää­o­sis­sa Sa­mu­el Pön­ti­nen, Tee­mu Ket­tu­la, Mira Ci­bul­ka, Ruut Leh­to ym.

Päi­vi­tys: Toi­sin kuin print­ti­leh­des­sä tä­nään lu­kee, Piuk­ko­jen paik­ko­jen pää­pu­vus­ta­ja­na on toi­mi­nut Lii­sa Soi­ni, ei Tuu­la Lai­ti. Lai­ti on toi­mi­nut Soi­nin apu­na pu­vus­tuk­ses­sa.

? Viikon kysymys ?

? Viikon kysymys ?