Kysely
Luetuimmat
A-
A+
Kaupungin yhteyspäällikkö Mervi Mikkolaa kuunnellessa syntyy tunne, että Lapuaa markkinoidaan tehokkaasti eri puolelle Suomea itse ja yhteistyökumppaneiden kautta. Mikkola uskoo markkinointiyhteistyön voimaan.
Ensi viikolla on taas aika Helsingin Matkamessujen, jossa Lapua on mukana pienellä pöydällä suuressa Komia-osastossa.
Mervi Mikkola näkee näkymisen ja kaikenlaisen yhteistyön matkailun saralla todella tärkeäksi. Helsingin messuilla Lapua on ollut esillä jo parikymmentä vuotta, ensin omalla osastolla, nyttemmin osana isompaa kokonaisuutta. Mikkolan mielestä tämä on mielekästä: ihmiset osaavat hahmottaa Pohjanmaan paremmin Suomen kartalle kuin pelkästään Lapuan.
Lapua on mukana myös Seinäjoella paljon porua nostattaneessa Seinäjoen kaupunkiseudun Komia-markkinointiyhteistyössä. Kaupunkiseudun keskuksen kustannukset ovat vuositasolla noin 200 000 euroa, mikä on herättänyt luottamushenkilöt kysymään, mitä hyötyä näillä rahoilla on saatu.
Lapuan satsaus Komiaan on vuositasolla 15 000 euroa. Mikkolan mukaan tuolla summalla toiminnassa kannattaa olla mukana. Komian kautta Lapuaakin markkinoidaan aktiivisesti ja ennen kaikkea jatkuvasti tavalla, johon kaupungin rahkeet eivät millään yksinään riittäisi.
Aiheesta lisää Lapuan Linkissä.
Powered by anygraaf